Modern Képtár – Vass László Gyűjtemény időszaki
Bob Bonies az 1917-ben alakult holland De Stijl mozgalom utódjának tekinti magát, amelynek alapító tagjai között szerepelt Mondrian, Theo Van Doesburg, vagy a magyar származású Huszár Vilmos. Előre meghatározott elveken, szabályokon alapuló művészeti módszere is részben a híres konstruktivista csoporthoz vezethető vissza.

Formavilága, művészi hitvallása mellett Bob Bonies abban a tekintetben is a De Stijl mozgalom örökösének tekinthető, hogy elődei összművészeti ambíciói nyomán nem csupán a festészetnek szenteli magát, hanem az építészet és a design terén is tevékenykedik.
Az utóbbi négy évtizedben Bonies művészetét a “Less is more” – “A kevesebb több” mottó jellemezte: formai eszköztárát, színvilágát az évek folyamán fokozatosan, tudatosan leszűkítette. Művészként mindenféle szabálynak, korlátozásnak vetette alá magát, azt kutatva, hogy hogyan lehet alkotói módszerét a végletekig leegyszerűsíteni anélkül, hogy elveszne a kompozícióiban rejlő erő és feszültség. Ennek megfelelően negyven éve csupán négy színt használ a fehéren kívül:
piros, sárga, kék és zöld. Ezen túl egyszerű geometrikus alakzatokat (elsősorban négyzeteket és téglalapokat) alkalmaz, amelyeket vízszintes, függőleges, vagy átlós elrendezésben jelenít meg. Az utóbbi években művészetét ívelt formák is gazdagítják.
A konstruktív, geometrikus szemléletű műveket bemutató csoportos kiállításokon, tematikus tárlatokon már találkozhattunk Bob Bonies holland művész néhány művével Magyarországon. Két fontos opusa megtalálható a Vass László Gyűjteményben.
A Művészetek Háza célja, hogy egyéni kiállításokon is bemutassa a Modern Képtár- Vass László Gyűjteményben a geometrikus, konkrét művészet hazai és nemzetközi kiválóságait. Tíz éve szisztematikusan építjük azt a nemzetközileg is jegyzett nyári kiállítási programunkat, ahol jelentős mestereket ismerhet meg a magyar és a hazánkba látogató közönség. Így rendezzük meg 2014-ben, hosszú előkészítő munka után Bob Bonies tárlatát.
Közel száz éve már az akkori magyar és holland művészek fontos kapcsolatot ápoltak. Művészetelméleti, művészettörténeti szempontból is izgalmas összehasonlításra, kapcsolódási pontok értelmezésére ad lehetőséget a mai 21. századi kiállítás.

BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS
BOB BONIES MAXIMAL-MINIMAL-WORKS