Sokszor észre sem vesszük (én például még sosem láttam)

„Hagyományos technikával, finom rétegekből épülő képei mese- és álomszerűek, elmosódó figurái melankóliát árasztanak, de nem idegen tőle a humor és az irónia sem. Képi világának alanyait a legkülönbözőbb helyeken találja és fogalmazza át” Bihari Ágnes

FUCHS TAMÁS (1962)

Fuchs Tamás Veszprémben született, a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakán végzett. Többször járt tanulmányúton, többek között Szíriában, Nápolyban, Bukarestben. Jelenleg Budapesten él.

Hagyományos technikával festi képeit, azonban a témák megjelenítése különleges. Egyes munkái úgy születtek, hogy a médiában megjelenő fotókat komputerrel eltorzította és ezeket a változatokat festette meg tradicionális eszközökkel (olaj, vászon).

Szívesen gondolkodik sorozatokban: Hajók, Állatok, Koponyák, Portrék, Repülők, Nők, Robotok. Egyik ismert sorozatában híres színésznőket festett meg (például Liv Tylert). A színésznők arcvonásai elmosódottak, de azért még felismerhetőek. Tulajdonképpen egy játék ez a részéről a nézővel, hogy be tudja-e azonosítani az oly sokszor látott, jellegzetes arcokat.

Vonzódik a sci-fi és tudomány világa iránt, vannak olyan alkotásai, melyeken nem mindennapi környezetben műholdak vagy akár ufók is megjelennek.

Gyakran dolgozik filmekben díszletfestőként (set decoratorként). Néhány film, melyekben Fuchs Tamás is közreműködött: Almási Tamás: Márió, a varázsló, 2007; Brett Ratner: Hercules, 2014; Nemes Jeles László: Saul fia, 2015; Otto Bathurst: Robin Hood, 2015; Ridley Scott, Mentőexpedíció, 2015; The Last Kingdom (sorozat), 2016; Ron HowardMinkie SpiroJames Hawes: Géniusz, 2017; Edward Berger: Terror, 2018. Ezek a munkák olykor különleges helyzeteket eredményeznek: az egyik film kapcsán a forgatás alatt a stábbal hónapokig Ázsiában dolgozott.

Másik érdekes és nem mindennapi munkája a Nyíregyházi Vadasparkban látható, ahol 2009-ben készült el egy 800 négyzetméteres falfestmény. Ezt egy megadott grafika alapján festette meg a művész.

A Dubniczay-palotában az Irokéz Gyűjtemény kiállításán egy 2002-ben született, Sokszor észre sem vesszük (én például még sosem láttam) című alkotása szerepel. A kép olaj, vászon technikával készült, és leginkább a Nők című sorozatához áll közel. A festményen látható bicikliről visszatekintő nő arca elmosódott, homályos, a képen látható kontúrok is életlenek, fátyolosak, melynek köszönhetően az egész kép misztikus hangulatot áraszt.

Fuchs Tamás részt vett a Műcsarnok összes termét betöltő, 2000-ben rendezett Dialógus – Festészet az ezredfordulón című „megakiállításon”, ahol közel 170 művész mutatkozott be. Brüsszelben 2006-ban szerepelt az Európai Bizottság székházában egy rendhagyó kiállításon: a tárlaton a 10 új tagállam által kölcsönzött kortárs művészeti alkotásokat mutattak be. Magyarországot hét fiatal festőművész képviselte: Baranyai Levente, Braun András, Csáky Donát Márk, Fuchs Tamás, Korodi Luca, Korodi János és Szabó Márton.