Élsík / 3 pont kijelöli a síkot.
Az avantgárd utópiák szertefoszlottak. A design elérte a genetikai kódot. Antropocén – az emberi tevékenység a Föld ökoszisztémáira gyakorolt jelentős és globális hatása nem kérdés.
A valósághoz való viszony nem változott évezredek óta, a balta se, csak a technológia lecserélte acélra a követ. A kultúra díszletei takarják az erőszakra épülő szerkezetet.

Halász Péter Tamás (1969) a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán végzett Maurer Dóra tanítványaként 1998-ban.

Halász Péter Tamás előszeretettel készít olyan mérnöki precizitással tervezett különleges installációkat, amelyek társadalmi, gazdasági, ökológiai problémákra mutatnak rá. Gyakran nyúl a minap még használt, majd hamarosan elavultnak ítélt, kiselejtezett gépi alkatrészekhez, de nemesebb anyaggal – köztük a gránittal – is dolgozik. A különböző fizikai szituációk modellezése, a szokatlan anyag- és formatársítások mélyen átgondolt kérdésfelvetéseken alapulnak. Egy-egy műalkotásában első látásra meghökkentő, ugyanakkor egymáshoz képest meglepően logikus jelentésrétegek összegeződnek.

Racionálisan felépülő művészetében az álmot, az ember legbensőbb szubjektív élményét is racionálisan közelíti meg. Új installációinak motívumrendszerébe olyan, a külvilágot megidéző jelképeket emel be, amelyek különféle világpolitikai jelenségekre, számítógépes operációs rendszerekre, az ökoszisztéma problémáira vagy az emberi agresszióra utalnak, miközben a legszemélyesebb emlékeket, élményeket is bevonja leleplező vagy éppen rejtekező megjelenítésekkel. Éppúgy kihasználja a nézőpontok váltakoztatásából származó látványértelmezések variálhatóságát, mint ahogy szívesen alkalmazza a szimbólum értékű nyelvi játékokat is. Alkotásaiban jelentős szerepet kapnak az optikai jelenségek, a tükröződés, az éles fényhatások, a felvillanó vagy a vibráló fényeffektusok. S miközben a fizikai valóságot leképezi, a realitás látszatvalóságával is szembesít minket. Ebben az összecsúszott kondícióban kell magunkat, a személyes énünket felismerni: választ keresni arra, hol a határ álom és valóság között, hogyan találhatunk rá önmagunkra a szimbolikus rendből kilépve, a realitás határain túl."

 

Egyéni kiállítások
2019      Tripod, ART CAPITAL, Vajda Múzeum, Szentendre
2016      SUPREMACY, acb Attachment, Budapest
2015      Power is over, Taste Modern, Loffice, Budapest
2014      FÉNYGLÓBUSZ, Budapest Galéria, Budapest
2013      Tiszta fej, Parthenon-fríz terem, MKE,  Budapest
2012      Solution, Art9 Galéria, Budapest
Piszkos fény, acb Galéria, Budapest
2010      VOLTA NY 2010, New York
2009      Partition_, acb Galéria, Budapest
2008      Lopakodó – Első Forma 3, Irokéz Galéria, Szombathely
2007      Első Forma 2, K.A.S. Galéria, Budapest
2006      First Form, Tűzraktér, Budapest
2006      Első Forma, Tűzraktér, Budapest
Valódi szimuláció, a szimuláció valósága, Stúdió Galéria, Budapest
2004      Out of Range, Óbudai Társaskör Galéria, Budapest
2000      Protokoll Contemporary Art Studio, Cluj-Napoca, Romania

 

Rendezvényeink védettségi igazolvánnyal látogathatóak.
Intézményünkben a maszk használata kötelező.
Köszönjük megértésüket.

 

Nemzeti Kulturális Alap